Zdravilne Rastline





Bolečine v hrbtu

Bolečine v hrbtu

Statistika kaže, da se 70-80% ljudi vsaj enkrat sooči z bolečinami v predelu hrbtenice. Bolečina navadno izhaja iz mišic, kosti, živcev, sklepov ali drugih delov hrbtenice.

Preberi cel opis


BOLEČINE V HRBTU




hrbetBolečine v hrbtu so izredno pogoste. Statistika kaže, da se 70-80% ljudi vsaj enkrat v svojem življenju sooči z bolečino v predelu hrbta. Bolečine v hrbtu ali dorzalgia je bolečina, ki jo čutimo v predelu hrbta in navadno izhaja iz mišic, kosti, živcev, sklepov ali drugih delov hrbtenice. Bolečina se lahko pojavlja v različnih delih hrbta; bolečina vratu, zgornjega ali spodnjega dela ali bolečina v predelu trtice. Bolečina se pogosto pojavi nenadoma, lahko pa je stalna in jo imenujemo kronična bolečina. Lahko je samo v enem predelu ali še širi ali premika na več predelov. Bolečina se lahko širi tudi v zgornje in spodnje okončine. Bolečino lahko spremlja tudi šibkost, mrtvičenje ali ščemenje.

Cilj zdravljenja je zmanjšati bolečino v čim krajšem času tako da, lahko oseba, ki trpi za bolečino, čim prej normalno funkcionira. Za lajšanje bolečin se priporočajo topli ali hladni obkladki, masaža z uporabo različnih mazil (smrekovo mazilo) in olj, v primerih močnejše bolečine si lahko pomagamo tudi s sredstvi proti bolečini (napr. paracetamol). Dolgoročno se priporoča telesna vadba (taka, ki ne obremenjuje področja, ki je izvor bolečine), fizioterapija ali akupunktura.

Mnogokrat se lahko masiramo tudi doma, vendar se pred masažo bolečega hrbta vedno posvetujte s svojim zdravnikom. Pred masažo se udobno namestite, glavo dajte na stran (ali še bolje uporabite masažno mizo). Oseba, ki vas masira naj ima tople roke, ki si jih pred masažo dobro natre z masažnim oljem. Dobro je, da si olje najprej nanesemo na roke in ne direktno na hrbet. Saj je lahko hladno olje neprijetno. Oseba naj masira s pomočjo celega telesa, saj se bo tako počasneje utrudila. Masiramo z 4 osnovnimi masažnimi prijemi. Gladenje, ko s celimi dlanmi opisujemo kroge po telesu. Mišični prijemi, ko gnetemo, vlečemo in rahlo ovijamo velike mišice v tilniku, lakti, ramenih, zadnjici, stegnih in mečih. Drgnjenje, ko s palci, konicami prstov ali s pestmi pritiskamo mesta ob hrbtenici, dlaneh, stopalih in obrazu. Udarjanje, ko s pestjo udarjamo po mehkejšem tkivu, stegnih, bokih in zadnjici.

Pri masaži je pomembno, da začnemo v spodnjem delu hrbta. Torej od trtice navzgor. Oseba, ki masira naj masira z občutkom in naj se izogiba hitrim gibom. Po masaži se malo spočijmo in kasneje pijemo zadostne količine tekočine (vode ali nesladkanega čaja).

 

 

 

Specials